Raiffeisen Asset Management, societatea de administrare a investitiilor a Raiffeisen Bank, a lansat primele fonduri mutuale care vor avea investitii si in actiuni cotate pe pietele internationale de capital. Raiffeisen isi propune sa diminueze astfel riscurile legate de investitiile in actiuni pe piata locala, prin prezenta pe mai multe piete.
Raiffeisen Asset Management a lansat doua fonduri mutuale. Primul, Raiffeisen Prosper, va investi pana la 80% din active in actiuni listate pe piata romaneasca sau pe pietele internationale. Cel de-al doilea fond, Benefit, va investi preponderent in obligatiuni municipale si de stat, actiunile cotate urmand sa reprezinte circa 30% din active.
Pe langa fondurile mutuale, Raiffeisen Asset Management propune investititorilor institutionali sau individuali cu disponibilitati financiare ridicate accesul la portofolii personalizate de investire. Suma minima de subscriere pentru aceste produse este echivalentul in lei a 100.000 de euro.
"Prin investitiile realizate pe pietele internationale de actiuni reducem riscurile legate de piata romaneasca. Aceste investitii ne vor permite sa obtinem randamente mai bune, in momentele in care piata romaneasca va inregistra perioade mai slabe, un avantaj important fiind si lichiditatea mai ridicata a acestor piete", a declarat Mihail Ion, presedintele Raiffeisen Asset Management.
Compania va beneficia de expertiza de care dispune la nivelul grupului. Raiffeisen Capital Management, divizia de administrare a investitiilor a Raiffeisen Bank, este cel mai mare administrator de fonduri din Austria, cu active de circa 37 de miliarde de euro.
Cele doua fonduri lansate de Raiffeisen, Prosper si Benefit, totalizeaza in prezent active de circa 6,7 milioane de euro (24 de milioane de lei), din care circa 4,7 milioane de euro (17 milioane de lei) reprezinta investitia initiala a bancii. Activele totale ale fondurilor mutuale de pe piata romaneasca se ridicau la finele lunii mai la peste 130 de milioane de euro.
Raiffeisen isi propune ca pe termen mediu sa atinga o pozitie de varf pe piata fondurilor mutuale, mizand pe diversificarea produselor oferite investitorilor, dar si pe o distributie cat mai eficienta.
"Intentionam sa lansam si alte produse pe masura ce piata se dezvolta si preferintele investitorilor se diversifica. Obiectivul pe termen mediu si lung este sa avem un ritm de crestere mai rapid decat cel al pietei de capital din Romania. Ne propunem, de asemenea, sa avem un rol activ in dezvoltarea pietei si formarea investitorilor", a precizat Mihail Ion.
Pentru distributia unitatilor de fond, Raiffeisen Asset Management va utiliza circa jumatate din unitatile teritoriale ale bancii, dar si diviziile Raiffeisen Direct si Raiffeisen Capital & Investment, care permit transmiterea de ordine de subscriere prin telefon.
De asemenea, societatea intentioneaza sa implementeze si un sistem de subscrieri si rascumparari de la distanta, prin intermediul serviciilor online ale bancii.
"Vrem sa extindem aceste canale alternative, dar deocamdata legislatia nu ne da posibilitatea sa incheiem contracte de la distanta", a spus Ion.
Raiffeisen Bank dispune de o retea teritoriala de 225 de unitati si are peste doua milioane de clienti de retail.
Banca ocupa pozitia a treia in sistemul bancar romanesc, cu active totale de peste 3 miliarde de euro la finele anului trecut.